Gå ner i vikt!

Idag så började det på riktigt.
Vill som sagt gå ner i vikt och har redan gjort, 5 kg på ca 2 veckor
genom att bara skippa det onyttiga. men idag så började även motionen.
jag och Gb satt i bussen och diskuterade vikt, träning osv och han 
motiverade mig otroligt mycket.
Så från och med idag så;

Japp, jag kör en Kissie. :p
så detta ska gå, det vet jag.
viljan måste komma inifrån och viljan har jag pga att jag vill kunna vara
nöjd med mig själv. Kunna kolla mig i spegeln och tycka om det jag ser.
Som dom säger i OTH (One three hill); "när du kollar dig i speglen är det den du vill som kollar tillbaka på dig?"
vilket jag tycker är väldigt smart sagt faktiskt.


Haft det som jag och haft svårt att gå ner i vikt?
Här har du 17 enkla tips;

Det viktigaste först:

Välj lågkolhydratkost, inte fettsnål kost
Ha tålamod
Var inte rädd för naturligt fett
Se upp för vågen om du nyligen svältbantat
Kvinnor: undvik helst fruktätande
Män: undvik helst öldrickande
Se upp med sötningsmedel
Tänk på att mediciner kan påverka vikten
Stressa lagom, och sov tillräckligt
Ät lagom mängd
Kontrollera att du minimerat kolhydraterna
Motionera gärna
Tänk på dina hormoner
Undvik brist på D-vitamin
Testa 80/80/20
Testa många småmåltider
Ät långsammare


Läs mer om detta här



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0