Är det så att vi inte ser ?

-Eller bryr vi oss inte helt enkelt ?

Sverige har tagit Europa rekord i våldtäkt. Det anmäls dubbelt så många våldtäkter
i Sverige än i nåt annat land i Europa.
Hur ska det här fungera?
Hur ska man kunna känna sig trygg när man är ute?
Och hur ska man kunna känna sig trygg när det är så otroligt mycket misshandel ?

Över 15 kvinnor dör varje år pga våld från män.


Vart är världen påväg ?

Vill vi verkligen ha den så här ?

Vill vi ?


Det finns olika typer av kärlek.
Till släkt, till kompisar, till fru eller man, till pojkvän eller flickvän, till sambo, till djur, till jorden osv.


Att ha en familj och att ha vänner att älska är otroligt.
Det är något vi tar förgivet allihopa.Utan att tänka på det.
Tänk hur det måste kännas för en människa som inte har några vänner.
Som går helt ensam på rasterna, jobbar ensam på lektionerna och har ingen att vara med efter skolan.
Som kanske skulle döda för att få en kompis.
En enda person som bryr sig om en.

Tänk hur det nåste kännas för en människa som inte har någon familj.
Som inte gör något annat än tänker på sin familj som dom/den hade innan
eller kanske aldrig har haft..?
Då tänker jag "var glad för den familj du har"
Stackars människa som inte har en mamma!
Eller en människa utan mamma och pappa.
Jag vet inte hur du tänker, men jag skulle inte klara av det.

Jag hör ofta mina kompisar säga "Jag hatar min mamma" eller "Min pappa är så taskig"
 Då brukar ja alltid tänka "Ja, men tänk att det var hon som låg på sjukhuset i timmar och
blödde, skrek och svettades, bara för att du skulle kunna få leva.
Hon är ju ändå din mamma och din pappa, utan honom skulle du inte ens finnas idag."


Jag tänker inte säga att folk lyssnar på mig hela tiden, men jag tänker inte heller säga
att folk inte lyssnar på mig. Några lyssnar på mig när jag har något viktigt eller
intressant att säga och vissa skiter helt fullständigt i vad jag tycker och tänker.

Jag har underbara kompisar.
Dom stöttar och är med mig igenom allt.
Jag har hittat dom som är bra för mig.
Såna som påverkar mig på ett bra sätt.

Jag talar till alla när jag säger de här:


Du behöver inte se bra ut för att vara en bra människa.
Även om de står i tidningar att du måste se ut på ett visst sätt, så är du fin som du är.
Du behöver inte smink, högklackat, de senaste märkeskläder, den senaste mopeden,
den senaste mobilen eller annat skit som dom i tidningar eller på tv säger att du måste ha.
Du duger som du är, känn ingen press om att andra ska bestämma vad du ska
ha för kläder, mobil, moped/bil eller så.
Jag talar till alla när jag säger;

Du är unik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0