jag blir så trött på allt detta snack om bantining!

Det stora ämnet nu inför sommaren.
FÅ KROPPEN TILL BEACH 10. NYA BANTNINGSPILLRET ÄR HÄR.
NY BANTNINGSDIET TILL DIG SOM VILL FÅ DEN SNYGGA KROPPEN.

GUD VAD TRÖTT JAG BLIR PÅ ALLT DETTA SNACKET!!!
Seriöst, jag är själv en tjej som är jätte orolig inför sommaren
pga min kropp. Jag har inte den där smala "snygga" kroppen
som en del andra tjejer har. MEN SO WHAT!?
Varför kan inte jag få se ut såhär i sommar?
Är inte jag snygg bara för att jag inte är smal? Bara för att jag
har former?
Jag hatar allt detta jävla snacket!
Det är detta som gör att unga tjejer får komplex över sina
kroppar! Att dom känner att dom måste se ut si och så pga
att massmedia säger att de måste!
Som denna bilden tex, VARFÖR måste det just vara en så pass
mullig tjej som är på bilden? Kan inte en tjej med bara lite
ytterst mer på kroppen vilja gå ner i vikt eller är det bara alla
vi som klassas som "tjocka" som vill det?
(hittade den på en blogg)

Jag velar väldigt mycket tillbaka mellan två saker och det är
"jag är fin som jag är, man behöver inte vara smal för att vara fin!"
Men sen så är det ju också det "jag vill också vara smal och ha den fina
kroppen så att jag slipper att skämmas!"
Jag vet att jag borde lyssna på den delen av mig som säger
det första men alla vi tjejer vet att innerst inne så vill vi ha den där
fina smala sexiga kroppen hur mycket vi än intalar oss att vi duger
som vi är. Jag sitter inte och säger att vi inte duger som vi är
utan jag säger bara ren fakta för att jag vet att det är såhär det är.
Man vill duga, man vill passa in, man vill se bra ut, man vill att det
ska vara mig dom tittar på när man går förbi, inte hon andra!
Jag tycker bara att detta är så fruktansvärt fel och kände bara för
att skriva av mig lite när jag såg denna bilden.
Kanske inte så många som läser detta, men ni tjejer som gör;
snälla ta åt er av det jag har skrivit. NI DUGER SOM NI ÄR.
Även att jag själv måste kämpa ett tag till med att få in det i mitt
huvud så kan väl ni göra det så länge? :)

Kommentarer
Postat av: anna

jag står helt på din sida!

Jag är less på att man aldrig får vara nöjd.

90% av alla tjejer har bantat innan dem fyller 18år.

60% av alla tonårstjejer känner sig överviktiga, 9%är det.. (jag är inte helt hundra på sista meningen men har för mig att det är så)



Att få en kropp som barbies är en chans på 100 000..



Efter att ha kollat på en damtidning i 3 minuter mår 70% av alla tjejer/kvinnor dåligt..



jag avskyr hur massmedia påverkar..

2010-04-29 @ 23:03:22
URL: http://annapluttbakker.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag tycker det här med bantning har gått överstyr. Bantning funkar inte på långt ifrån alla. Det enda som funkar är att ändra på sin livsstil. Och precis som du säger så tycker jag att det ser mer sunt ut med en riktigt kvinnokropp och inte en spetig sticka!



Jag själv har haft stora problem med självförtroendet pga vikten. Innan jag fick barn vägde jag 60kg och tyckte att jag var fet! Nu när jag verkligen är fet så inser jag att jag inte var fet förr. Man är aldrig nöjd med sig själv..

2010-04-30 @ 08:03:51
URL: http://mousy.blogg.se/
Postat av: Mickis <3

Jag håller med dig verkligen Mickis.

Visst jag kanske inte heller är nöjd med mig själv, men är så jävla trött på allt skit som står i tidningar och om bantningspillerna som finns på tv och i affärerna.

vi tjejer kan inte få in i huvudet att vi duger som vi är, det finns ingen tjej som är fullt nöjd med sin kropp.- Även om hon inte visar det så är hon säkert inet nöjd med någon del.

Allt detta går överstyr, liksom vem bestämmer att man ska se ut som en barbie?

Har man inga former så ser det konstigt ut.

Vi tjejer ska ha något att ta i tycker killarna.

Så ja vi alla duger som vi är, vi kan inte vara någon annan. '



Hoppas att du har haft en bar valborg.



puss

2010-04-30 @ 23:10:31
URL: http://mickislife.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0