~*Mamma*~

Jag tänkte på flytten när jag var på väg hem ifrån bussen
& kom och tänka på vad jag kommer att sakna mest här hemma.
Det är min mamma. Min mamma är mitt allt, utan henne så
hade jag inte klarat något här i livet.
Det är henne jag vänder mig till när något går fel, när jag
behöver råd eller hjälp.
Utan min mamma hade jag varit ingenting, en människa utan själ!
Jag kan inte återskapa dig i ord.. Kommer kännas så konstigt att inte
få se henne varje dag när man kommer hem...

"Håll min hand, säg att allt blir bra
allt som du har gett mig det kommer du få tillbaks
så peka på vilken stjärna du nu vill ha
så jag kan plocka ner den och ge den till dig idag
Håll min hand, säg att allt blir bra
allt som du har gett mig det kommer du få tillbaks
så peka på vilken stjärna du nu vill ha
så jag kan plocka ner den och ge den till dig idag"
Jag älskar dig och det måste du alltid minnas.
Jag skulle kunna bära dig igenom eldhav,
gå på glas, på knäna, en dag.
vissa säger att dom kan offra en hand,
men jag kan offra mycket mer än så å det är sant.
med ett hjärta större än en kontinent,
du gav mig himmelriket frågan är vad kommer sen.
jag skulle kunna grina ut ett dussin världshav,
för jag kan inte se nån bättre till ett spädbarn.
än min mamma som forma mig så här bra,
en ängel ibland oss till och med Jesus blir knäsvag.
när du sveper in i rummet som en hägring,
ett mästerverk på två ben å det är ärligt.
nyp mig i armen finns du på riktigt,
om inte, väck mig inte mamma det är viktigt.
du hade ingenting men köpte hela världen åt mig,
jag tar min hov för jag ska ut å fånga stjärnor åt dig.
för du har vart där ända sen mina första tänder.
mamma du är en fullfjädrad gudinna
Jag älskar min mami mer än något annat på jorden.
jag älskar dig och det måste du alltid minnas

Kommentarer
Postat av: Ceilia, Kär-Smycken!

Åh, vad fint skrivet om din mamma! Jag blir så ledsen när jag läser det för min mamma dog förra året och jag saknar henne så.

2010-03-14 @ 20:05:52
URL: http://karsmycken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0