Vad hände med älska?

Jag känner för att blogga men vet inte om vad.
Känner bara för att skriva så ursäktar redan nu för röran som säkert
kommer att uppstå med allt jag kommer skriva nu.

Jag ska till pappa idag som sagt, han kanske hämtar mig om han
hinner annars tar jag bussen 20;45 och spenderar 47 minuter där på.
Sedan så blir det hem till honom och sova nästan direkt, vi stiger ju
upp runt 4-5 när vi kör Skåne/Malmö.
Ja, det är otroligt tidigt men man piggnar till ganska så snabbt när man
kommer ut i den härliga morgonen.
Dofterna, daggen, frosten (?), fågelkvitter som man inte annars brukar
lägga märke till.
Något jag tycker är vackert med morgonen är när man ser spindelväv
med daggdroppar på, finns nog inget vackrare.



bild ifrån google.se

Åååh, vad ska jag skriva?
En dikt kanske?
En novell? Haha, kanske ska ut och springa en runda så man får av sig
all denna överskottsenergin som jag verkar ha i kroppen.
Men känns lite onödigt att ut och springa när man precis har duschat så
jag skriver av mig lite om ett ämne som faktiskt rör mig ganska mycket.
Detta satt jag och skrev i ett dokument innan, därför typsnittet inte är
detsamma på denna;


HALLÅ!? Vart är vi på väg egentligen frågar jag mig själv allt för ofta nuförtiden, någon som tro sig kunna svara på den frågan? Jag tror ingen vet vart vi är på väg och varför det blir så stora förändringar som det blir. Men när saker försvinner och tappar meningen då blir jag faktiskt riktigt orolig måste jag erkänna.

Vad är kärlek egentligen? Dagens ungdom emellan 14 - 20 år vet nog fan inte vad kärlek är för något. Jag fattar inte hur personer som knappt känner varandra kan va påstå att dom är kära i varandra. Alltså visst det är ju lätt att bli kär, men jag tror inte på kärlek vid första ögonkastet det är något man jobbar sig in i. Kärlek är som allt annat det är fan en ansträngning här i livet, för att komma dit så måste man anstränga sig det går inte bara sitta och peta näsan hela jävla dagarna. Men om man kollar lite bloggar runt om på nätet då LOVAR jag att du ser hur många bloggar som helst där det står “Jag träffade en en tjej/kille igår och vi är så otroligt kära i varandra” min första tanke är alltid FUCK YOU det funkar inte så. Ordet kärlek är så sjukt överskattat men samtidigt på ett annat sätt underskattat. Det blir så överskattat när alla säger att dom är kära hela tiden och blablabla, men det måste nog egentligen vara ett utav dem mest underskattade sakerna då det verkar som att folk har noll koll på vad det egentligen betyder. Nej usch! Jag tycker att detta är något alla ska ta och fundera lite på.

Vad är älska? Usch det här är något som jag stör mig på varje dag, och det är inte lite jag stör mig på det heller. Detta är FAN värre än kärlek, älska har ingen betydelse längre. Efter att folk har sagt att dom är kära i varandra några dagar då måste dom avancera upp lite och säga ett häftigare ord verkar det som och det är då ordet ÄLSKA kommer in i bilden. Men dom vet ju inte vad det betyder, man kan inte bara älska en person så där. När jag skriver ordet älska så menar jag i pojk/flickvän sammanhanget. Men hur ska ett ord som används dagligen kunna få en sådan betydelse som det SKA ha? Det går inte, ÄLSKA är ett O T R O L I G T starkt ord, att älska någon det är samma sak som att säga att man kan dö för någon i princip, så därför fattar jag inte  att folk säger det hela tiden. Om jag träffar en kille eller oj, när jag träffar en kille då skulle jag aldrig få för mig att säga att jag älskar honom efter några dagar, ALDRIG skulle det falla mig in. Jag tror inte att man kan “lära” sig älska något på så kort tid. Men när jag väl använder ordet älska så ska jag då allt inte göra det för ofta heller. Om någon säger till mig “Mikaela jag älskar dig” då skulle jag bli så otroligt rörd efter som det har en sådan STARK och STOR betydelse, det är inte precis som “Mikaela jag gillar dig” nejnejnej det är så stort. Men om någon skulle säga det till mig för ofta så skulle det tappa meningen och i slutet skulle jag bara svara typ “jaja” eller “javisst jag älskar dig också” det funkar liksom inte så!

Så snälla Sveriges befolkning tänk på detta. Men det jag vill mest är att ni inte ska använda ordet ÄLSKA allt för ofta för DÅ får det inte samma betydelse och det får inte det värdet som det borde ha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0