Tillbaka, men på heltid?

Hejsan. Nu är jag tillbaka men lovar er inte allt för mycket alla redan. Utan jag bloggar när jag känner för det nu sen så får vi hålla tummarna för att jag kommer fortsätta med detta, annars lägger jag nog ner det.. Har inte hittat någon lust till att blogga och heller inget att skriva om. Vi kan ju alla glädjas åt att jag har fått jobb, än så länge har jag fast tid på Gisledagarna, känns lite tråkigt men vad gör man inte för pengar och att komma ut i vuxenlivet? Men nu så ska jag fixa mig och kanske sedan bege mig till Gislaved, vi hörs.

Så länge kan ni njuta av denna texten!

____________________________________________________

är gud skapade kvinnan, kom det fram en ängel till honom.
"varför använder du så mycket tid till just denna skapelse" frågade hon.
Herren svarade:
"
Har du sett så många specialeffekter jag måste ha, för att skapa kvinnan?

Hon ska kunna tvätta, men inte vara gjord i plast.
Hon ska fungera på vilken diet som helst och ha en kropp som kan föda,
och sköta fyra barn samtidigt.
Hon ska ha en kyss som kan läka allt
från ett uppskrapat knä till ett sårat hjärta.
När hon är sjuk så botar hon sig själv, o
ch hon tar hand om andra när de inte har det bra.
Och allt detta ska hon kunna göra med endast två händer.

Ängeln blev förvånad över alla dessa egenskaper.
Hon närmade sig kvinnan, och rörde vid hennes kind.

Men hon är så mjuk...? Sa ängeln,
Gud sa:

Hon är mjuk, men hon är också stark.
Du skulle inte tro på vad kvinnan kan utstå och klara av.

Kan hon tänka? Undrade ängeln.
Gud svarade
:
Hon kan inte bara tänka, utan också resonera och kompromissa
Ängeln fick plötsligt syn på något och sa:
Herre, det ser ut som att denna modell har ett läckage.
Det är inget läckage, det är en tår.
Vad är dom till för?
frågade ängeln,
och Gud svarade:
Tårarna är hennes sätt att uttrycka sig på,
hennes sorg och hennes kärlek,
hennes ömhet och hennes ensamhet,
hennes lidelse och stolthet.


Kvinnan har styrkor som förundrar mannen.
Dom tål katastrofer, och dom klarar av tunga bördor,
men de har lycka, kärlek och känslighet.
Dom ler när som vill skrika, sjunger när dom vill gråta,
gråter när dom är lyckliga och ler när dom är nervösa.
Dom slåss för det dom tror på, och de står emot orättvisor.
De tar inte ett "nej" för än de blivit
övertygade
om att tro på en bättre lösning.
De ger av sig själva, för att familjen ska ha det bra.
De följer en vän till läkaren om hon har läkarskräck.
De älskar villkorslöst.
De gråter när ett barn för första gången öppnar sina ögon,
och de glädjer sig över sina vänner som lyckas.
De blir glada när de hör om födelser eller bröllop.
Deras hjärta brister när en vän dör,
men de är starka när dom tror att de ingen styrka har kvar.
Dom vet att en kyss eller en kram, kan läka ett brustet hjärta.

Men, det finns ett fel på kvinnan: Hon glömmer vad hon är värd!


Kommentarer
Postat av: Anna

haha jag blev helt berörd ^^

2011-04-16 @ 20:02:19
URL: http://annapluttbakker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0